2022 Menu
Tiltagende Lys 5
Uge 5, 2022
af Rick Joyner

Kristen modenhed er at vokse op i Herren. Når vi bliver disciple, ved at søge Ham og Han's rige frem for alt andet, dag og nat, i alt, hvad vi gør, bygger vi vores liv på Klippen, som ikke kan rystes, når storme kommer. De, der er blevet således oplært, vil ikke frygte vor tids voksende rysten, men se dem som muligheder for det største håb, verden nogensinde har hørt prædiket – Rigets evangelium.

Herren sagde, at tiderne vil være særligt bekymrende for dem, der "plejer babyer" eller holde dem, de er ansvarlige for i umodenhed. Det er klart, at tiderne også vil være særligt bekymrende for dem, der holdes i umodenhed. Men vi må huske på "for Herren er en dag som tusind år, og tusind år er som en dag" (2 Peter 3:8). Det betyder, at hvad Han kan gøre på en dag, hvad vi tror vil tage tusind år.

Uanset hvor meget tid vi har spildt, eller ikke modnet som vi burde, kan Han hjælpe os med at kompensere for vores tabte tid og umodenhed. Men vi har ikke mere tid at spilde. Vi må beslutte os for at blive de disciple, vi er blevet kaldet til at være, og til at føre andre ind i dette højeste, største og mest alvorlige af alle kaldelser – det mest vidunderlige og herlige liv, vi overhovedet kunne leve.

Vi ved fra bibelske profetier at der vil være en kirke i slutningen af denne tidsalder, der vil være den rene og uplettede Kristus brud. Denne kirke vil også være som en by, der ligger på en bjerget, der har sådan et lys og enhed, at den viser verden, hvad samfundet er kaldt til at være. Verden så denne sæd i det første århundrede, men i slutningen af 1980'eren vil den se at frøene bliver til en moden plante med moden frugt. Det vil have en sådan mirakuløs enhed i den tid af verdens største splittelse og kaos, vil det overbevise verden Jesus blev faktisk sendt af Faderen (Se Johannes 17:21).

Vi kan se på kirken nu og tror, at dette er langt fra virkeligheden. Den er og ser ud til at bevæge sig i den modsatte retning. For mennesker er denne enhed og renhed umulig, men med Gud er alt muligt. Sand tro sætter ikke grænser for, hvad Gud kan gøre, eller hvor hurtigt Han kan gøre det (selvom Han normalt tager længere tid, end vi måske ønsker). Men efterhånden som vi nærmer os slutningen af denne tidsalder, går alt hurtigere!

For at se, hvad Herren gør i Han's kirke, må vi begynde med at se den kirke, Han bygger, fra den kirke, som mennesker har bygget. Herren kan velsigne mange ting, men der er forskel på, hvad Han kan velsigne, og hvad Han kan bo i. Han kan velsigne og besøge det, vi har bygget til Ham, men Han vil kun bo i det, Han har bygget.

Siden det første århundrede, har mange herunder Johannes i Åbenbaringen forudset en skøge kirke kaldet "hemmelighedsfulde Babylon." Denne kirke vil være så stor, at den vil regere nationerne for en tid, men dette er ikke den sande kirke. Det er en skøge, der har sluttet sig til denne verdens ånd. Kirken Jesus er ved at opbygge er dem, der ikke har giftet sig med denne verdens ånd. Det er dem, der forbliver trofaste som en ren, kysk jomfru, der venter på Ham. Kirken verden kender, og Han's kirke er ikke den samme. Men der er mange i verdens kirke, der vil blive kaldt ud i god tid til at blive en del af Han's brud.

For at være en del af det, Han bygger, må vi først være en del af det, der giver Ham mulighed for at vælge ledere. Han vælger stadig ledere, som Han gjorde, da Han vandrede på jorden. Da Han ledte efter sine kirkeledere, så Han ikke ind i Han's tids religiøse etablissement. Han gik "uden for lejren." Faktisk gik Han så langt uden for lejren, at Han muligvis valgte de tolv mindst sandsynlige til at være blevet valgt af nogen anden. Som vi får at vide i:

Hebr. 13:12-14:
Derfor led også Jesus uden for porten, for at Han kunne hellige folket ved sit eget blod. Så lad os gå ud til Ham uden for lejren og bære Han's vanære. For her har vi ikke en varig by, men vi søger den by, som skal komme.

Historien lærer os, hvordan sandheden kan miste sin magt og blive korrupt, når den institutionaliseres. Siden begyndelsen kom alle de budbringere, der bragte nødvendige forandringer til kirken, enten uden for den institutionaliserede religions lejr eller blev tvunget til at gå uden for lejren for at forblive tro mod deres kald. Så hvorfor søger vi overensstemmelse og accept fra institutionerne i vor tid?

Skriften fortæller os. Det begynder, når vi bekymrer os mere om menneskers godkendelse end Guds godkendelse. Dette får kirker og organisationer til at blive en del af skøgekirken, der giver sig selv til denne verdens ånd i stedet for at forblive trofast mod Kristus. Men vi ved også, at en kirke vil dukke op i slutningen af denne tidsalder, som vil være en perfekt afspejling af Herrens værk, og hvad Han er ved at gøre for at forløse og genoprette hele jorden. Vores vigtigste pligt på dette tidspunkt er at være en del af dette Herrens tempel, som vil være et lys for nationerne.

Ugens Ord 6
OP